Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av alle varer, produkter og tjenester fra vår nettbutikk.
www.rustikka.no. Ved salg til forbruker anvender nettbutikk de obligatoriske punktene under gjeldende lov.

Eieren av nettbutikk er:

RUSTIKKA MØBLER & INTERIØR LEWCZUK
Skjæret 23. 3410 Sylling
Org. 928 715 876

Tel.: (047) 462 19 444
E-post: post@rustikka.no


​Generelt

Vi selger varer, produkter og tjenester, til privatpersoner og bedrifter i Norge. For å handle hos oss, må du har fylt 18 år. Dersom du er under 18 år, må du ha samtykke for kjøpet ditt av en foresatt.

Bestilling

Bestilling skjer via vår hjemmeside www.rustikka.no. Dersom du har spørsmål rundt hvordan du bestiller, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice ved å sende en mail til post@rustikka.no. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår, og at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister.

Ved bestilling er kjøpet bindende først når vibekrefter bestillingen, gjennom en faktura som du får på din registrerte e-postadresse. Ved eventuelle feil på for eksempel pris, lagerdifferanser, leveringstid osv., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Dette innebærer blant annet at om et produkt i butikk assortiment har utgått, eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig innenfor rimelige tiltak, Vi er ikke skyldig å oppdrive et slikt produkt, til tross for at kunden har bestilt det. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering, kan du selvfølgelig avbestille ordren din, uten kostnad.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, ikke i kombinasjon med hverandre.

Betaling

I kassen kan du velge mellom flere betalmåtene. Alle betalingsmåter håndteres av Klarna, Stripe, PayPal og Vipps.

Vi garanterer at de betalingsmåter som tilbys på nettbutikken er trygge.

 Siden alle ordre er å anse som spesialbestillinger, da møblene vil være unike og lages til ordre så betales 50% forskuddsbetalinger ved bestilling.

Dersom kjøperen bruker kredittkort debetkort eller vipps ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Konto blir belastet samme dag som varen sendes.

Vi håndterer aldri kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med Vipps og kort utstedt i Norden.

Samtlige priser oppgis i norske kroner, inklusive moms. Frakt kommer i tillegg, spør om pris. Litt avhengig av hva som skal sendes og hvem det skal sendes. Fraktkostnad tilkommer, avhengig av hvilket fraktalternativ som velges ved bestilling.

Integritetspolicy

Vi bruker Integritetspolicy på sine nettsider. Mer informasjon finner du i vår Integritetspolicy (LINK). 

Copyright

Alt innhold på denne nettsiden, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen software, tilhører www.rustikka.no.no eller våre leverandører, og er beskyttet av norske og internasjonale lover om opphavsrett.

Produktbetingelser:

Farger, årringer og ujevnheter kan variere i virkeligheten på grunn av råvarene vi jobber med. Vi produserer alle våre produkter ved hånd, vi forbeholder oss retten til at alle produkter ikke er identiske. Endringer i produktene kan forekomme.

Møbler leveres ferdig montert


Frakt & Levering

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Leveringstiden avhenger av hvilken vare du kjøper.

Vår leveringstid er normalt 5-10 arbeidsdager på alle varer som er tilgjengelig på lager.

For andre varer er leveringstid fra lager 6-10 uker.

Leveringstiden som er oppgitt er et estimat og endringer kan forekomme.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil kjøperen motta en oppdatert leveringsbekreftelse per e-post med ny forventet leveringstid.

Leveringstiden regnes fra dagen etter at du la inn bestillingen og ved mottak faktura som du får på din registrerte e-postadresse forutsatt at vi har varen på lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager, overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet, som leverer din ordre innenfor gitt tid. Vi kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt, eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg, kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte, dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.
Din forsendelsen bli levert til tomtegrensen eller så langt lastebilen kommer.



Ved levering må du/mottaker være tilgjengelig på leveringsadressen for identifikasjon og mottak av produkter. Vi anbefales det at du i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Synlige skader må påpekes til transportør ved mottak. Du/mottakeren skal kontrollere at leveringen er uskadet og komplett. Om leveringen er skadet eller om kolli savnes, skal det noteres på budes fraktbrev/håndskanner før signeringen gjennomføres. Ved signering av fraktbrevet/håndskanner bærer du/mottakeren det juridiske ansvaret for at informasjonen om de leverte varene er sann. Rustikka Møbler & Interiør forbeholder seg retten til å nekte levering til annet enn folkeregistrert adresse. 

 Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har skjulte skader eller mangler, må vi ha beskjed om dette innen 1-2 dager. Denne fristen må overholdes da en eventuel reklamasjon i forbindelse med skader som har oppstått under frakt må fremmes til vår transportør i løpet av 5 dager etter mottak av varen. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig, innenfor denne tiden.  Ved skader send oss en epost til post@rustikka.no med informasjon om skaden. Alle skader må dokumenteres med bilder. Skjulte skader som først meldes oss etter fristen vil automatisk bli avvist av transportøren.

Uavhentede bestillinger

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). 
Hvis du nekter å motta leveringen din eller ikke er til stede på leveringsadressen til avtalt leveringstid, blir varene dine sendt tilbake til oss og du vil bli belastet for kostnaden av returen.


Leveringsmåte

Levering av bestilte varer skjer med Bring, Posten eller Postnord

Postpakke
Levering til hentested – Postnord, Posten, Bring
Forsendelsen ankommer ditt nærmeste hentested, f.eks. en lokal matforretning. Du vil motta en sms med informasjon om hvor du kan hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen 14 dager, sendes den i retur.

Hjemmelevering
Levering på døren – Postnord, Posten, Bring
Levering gjøres til tomtegrensen, dersom du bor i enebolig, og til porten, dersom du bor i leilighet. Levering skjer på hverdager (ikke røde).  Undersøk og sikre at varen går gjennom dører, heiser, trapp etc. Bosted må være klargjort for mottak av varene. Sjåføren vanligvis er dessverre ikke behjelpelig med bæring, utpakking, montering eller retur av emballasje eller annet. Møbler leveres ferdig montert.


Henting av varer på butikk eller lager er kostnadsfritt. Hvis du ønsker å hente varen på vårt  lager i Sylling kan dette gjøres mellom 12:00 og 18:00 på hverdager etter avtale eller mellom 12:00 – 15:00 på lørdager etter avtale.

Angrerett og Retur

Ved kjøp på nett har du som kunde rett til å angre kjøpet ditt etter angrerettlovens bestemmelser.
Angreretten innebærer at du uten grunn kan angre kjøpet ditt innen 14 dager, dette forutsetter at varen er ubrukt. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du mottar bestillingen.

Angreretten gjelder kun for varer som er på lager.

Når gjelder angreretten ikke :

Vi lager håndlagde kvalitetsmøbler tilpasset kundens ønsker.

Siden nesten alle ordre er å anse som spesialbestillinger, da møblene vil være unike og lages til ordre.

Angreretten dessverre ikke gjelder produkter som er produsert etter forespørsel (bestillings varer) eller etter personlige ønsker. Angreretten gjelder kun for varer som er på lager.

Spesialbestilte produkter: (regulert i Angrerettloven § 22: Direktivet artikkel 16, Direktivets fortale nr. 49) Disse er tilpasset din smak, og kan være veldig vanskelig og umulig for oss å selge videre.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27/KAPITTEL_6#%C2%A722

For bedrifter eller andre som kjøpt til bruk i næringsvirksomhet

Ved bruk av angreretten på deler av bestillingen, betaler vi tilbake beløpet på varen(e) som returneres.
Kunden må selv betale for retur av varer.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen for de returnerte varene til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen. Angre og bytteretten gjelder ikke varer som er spesialbestilte

Hvis du skal returnere

For å kunne benytte angreretten varen må være ubrukt og i en slik tilstand at Rustikka Møbler & Interiør vil selge den på nytt. Du er ansvarlig for varen fra den dagen du henter eller får levert den og til den er returnert tilbake til oss. Varen skal returneres i orginal emballasje. Du må gjerne forsiktig ha åpnet emballasjen, men hvis brutt eller manglende emballasje tilsier en redusert salgsverdi for oss, vil det bli beregnet et fradrag i returbeløpet utfra redusert salgsverdi. 
Når vi har mottatt varen vil vi gå over den og vurdere hvilket beløp som skal refunderes til deg. 
Ved mangel eller skade tilkommer avgift på  minimum 50% av kjøpesum  i tillegg til eventuelle fraktkostnader.

Varen må leveres tilbake på samme måte som den ble levert. Om den opprinnelige sendingen ble levert med budbil til din privatadresse, arbeidsplass el. må varen leveres tilbake på samme måte. Sendinger som skal i retur med budbil adresseres til følgende adresse:

Rustikka Møbler & Interiør Skjæret 23, 3410 SYLLING

Garanti er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatningsvare eller at kjøpet heves.

Vi selges produktene med to år reklamasjonsfrist for feil/mangler, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Selger forbeholder seg retten til å kunne utbedre eventuelle feil og mangler eller foreta en omlevering. 

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes selgeren muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes selger skriftlig via e-post.

Reklamasjon

Vi selger alle varer med 2 – 5 års garanti.

Kjøpsloven

Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice. Du vil bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen. 

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av oss. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Rabattkoder

Innløse rabattkode

Ønsker du å benytte deg av en rabatt eller kompensasjonskode ved en bestilling hos oss, gjør du følgende:

  1. Legg produktene dine i handlekurven, og gå til kassen
  2. Skriv rabattkoden inn og aktivere

OBS! Dersom koden ikke fungerer, dobbeltsjekk at du har stavet rabattkoden riktig, og at du har brukt store og små bokstaver på riktig måte. Rabattkuponger kan ikke brukes sammen med andre kampanjer og rabatter.


Vilkår ved bruk av rabattkoder

Kompensasjons- og erstatningskoder fra kundeservice, gjelder kun for ett kjøpstilfelle. For å være gyldig, må koden angis i kassen, før du betaler. Du kan ikke registrere koden etter gjennomført kjøp. Det er kun mulig å bruke én rabattkode per kjøp

Hver rabattkode har en fastsatt gyldighetstid. Det er ikke mulig å forlenge gyldighetstiden, eller å aktivere en rabattkode etter at gyldighetstiden er utløpt.

Dersom du har valgt å returnere en vare, der en rabattkode ble anvendt ved kjøpstilfellet, vil du motta en erstatningskode på samme verdi

Tvister

Klagemål eller synspunkter om vår tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via e-post post@rustikka.no. Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.

Kontakt

RUSTIKKA MØBLER & INTERIØR LEWCZUK
Skjæret 23. 3410 Sylling
Org. 928 715 876

Tel.: (047) 462 19 444
E-post: post@rustikka.no

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.

Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.